Gry wideo będą „integralną częścią strategii Hasbro na następne 100 lat”. Firma zdradza, czego nauczył ją sukces Baldur's Gate 3

W wywiadzie dla serwisu GamesIndustry.biz Dan Ayoub, szef działu odpowiedzialnego za produkty cyfrowe, opowiedział więcej o aktualnej sytuacji korporacji, a także zdradził, jakie wnioski wyciągnięto z sukcesu ostatniej produkcji Larian Studios.

Hasbro zainwestowało w gry już ponad miliard dolarów. W efekcie produkcja gier wideo „pozostanie ważną częścią strategii firmy przez kolejne 100 lat”.

Aktualnie właściciel marki Baldur’s Gate zarządza czterema studiami: Atomic Arcade, Invoke Studios, Skeleton Key oraz Archetype. To ostatnie, założone m.in. przez weteranów BioWare, pracuje nad RPG akcji Exodus.

Atomic Arcade tworzy tytuł osadzony w świecie G.I. Joe, a kanadyjskie Invoke Studios (znane z Livelock oraz Dungeons & Dragons: Dark Alliance) skupia się na opracowaniu produkcji z kategorii D&D (czyżby Baldur’s Gate 4?). Z kolei o projekcie Skeleton nie znamy na razie żadnych konkretów.

W rozmowie nie zabrakło też nawiązania do trzecich Wrót Baldura. Ayoub powiedział chociażby, jakie nauki firma wyciągnęła z sukcesu wielokrotnie nagradzanej gry. Nie jest to nic specjalnie odkrywczego, aczkolwiek wypowiedź szefa działu produktów cyfrowych dobrze rokuje na przyszłość.

Jedną z rzeczy, których nauczyliśmy się po sukcesie Baldur's Gate 3, jest to, że ludzie naprawdę lubią dopracowane gry D&D. [...] Dla firmy i dla mnie [Baldur’s Gate 3 – dop. red.] to fantastyczny przykład dobrze zrealizowanego projektu. [...] Gracze to docenili. Bardzo im się podobało i proszą o więcej – powiedział Dan Ayoub.

Źródło:
Maciej Gaffke - GRY-OnLine


Klemens
2024-05-01 13:21:18